maanantai 22. helmikuuta 2016

Uuteen nousuun

Että näin se aika vierähti. Ei tullut kynäiltyä näemmä kokonaiseen vuoteen mutta josko tänä vuonna sitten paremmalla onnella. Ei tosin ollut kovin suuria mullistuksia vuden 2015 osalta edes tarjolla eli sen puoleen tauko taisi tehdä tehtävänsä. Mutta nyt kulkee, sanat ja tossut, joten josko tästä taas rupeama käynnistyisi.

Vuoteen mahtui loukkaantumisesta paranemista ja uutta kremppaa, mutta opin olemaan itselleni armollisempi ja lepo hoiti oireita vaikka pään olikin välillä vaikea pysyä mukana. Kisoja jäi väliin mutta who cares! Tänä vuonna koitan jatkaa "järki käteen" -teemalla.

Eli mistä siis nyt on kyse? Juoksu on taas listalla ykkönen, kulkee ja katsotaan minne yltää. Kisoja on buukattuna sekä keväälle että syksylle, puolikasta ja kymppiä. Lumi ei enää harmita juoksujen tiellä, kolme vuotta sitten varastoa ruuhkauttamaan hankittu suksipaketti on nähnyt päivänvalon ja sivakoitua on tullut niin paukkupakkasissa kuin plussakelillä. Eilen tosin orastava "kurkkutuntuma" sai kaivamaan kuntoilureleet kaapista ja juoksu/hiihto vaihtui kotitreeniin. Sama kurkkukivun orastus jätti treenit kokonaan väliin.


Kaapin perukoilta kaivettuja aarteita
No näemmä sen verran vuoteen on mahtunut mullistuksia että päädyin irtisanomaan sopparini SATSin kanssa. Olivat päättäneet luopua ulkojuoksutunneista (ne ainoat tunnit, joista mä OIKEASTI) tykkäsin. Jätin siis jäsenyyteni ajatuksella että etsin jonkun muun paikan. Syksyn mittan sitten innostuin jumppailemaan kotosalla ja paikallisen FIT24-salin jäsenyys jäi 2 kk mittaiseksi. Siitä lähtien olen rehkinyt säännöllisesti yllä kuvatulla kombolla ja ohjelmaa oon vaihdellut jumppalehtien mukaisesti. Joo, en siis edelleenkään ole päässyt irti irtonumeroiden ostelusta :-)


Vilman tehotreeni on tän hetkinen suosikki
Samaan syssyyn voisin aloittaa monissa oikeissa (tämä ei siis ole ainakaan vielä mikään oikea) urheilu slash hyvinvointi -blogeissa käytetyn "viikon hyvät teot"-listan kirjaamisen. Suunnitelmissa on jättää sisustuskuvaamiset muille ja keskittyä enenvässä määrin tähän urheiluun ja sen mukaiseen "letkein rantein" hyvinvointiin. Viime viikon urheilut siis tässä:

Tiistai: kotijumppa 45 min. Pääasiassa tuota VilmaP-ohjelmaa yhdistettynä muihin liikkeisiin
Keskiviikko: juoksu 8,4 km
Torstai:uimahallissa lillimistä (yritin jotain vatsoja siellä tehdä mut pääaisassa vaan olin. Ei taideta laskea urheiluksi ;-))
Perjantai: hölkkä 5,3 km työporukan kanssa
Sunnuntai: kotijumppa 45min.

Tässä tämä alku. Aikomuksena olis vinkkailla tässä mahd. pian erilaisista juoksuun soveltuvista "tukipalveluista" sekä kevään (ja juoksuvuoden 2016) tavoitteista. Stay tuned, I`m back :-)

Edit. Pahoittelut kuvien laadusta! Koitan saada kaivettua oikean kamerankin taas esille..

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti