Oon kuienkin enemmän smoothien ystävä ja taannoisella kaupunkikäynnillä nappasin Jungle Juicelta mukaan macalla ja proteeinijauheella höystetyn supersmoothien. Oli todella hyvän makuista vaikka olen jokseenkin aina vieroksunut erilaisia jauhe- ym. hässäköitä (cook cace bake-jauhekin taisi päätyö kaverilta toiselle..). Koska smoothieita on niin yksinkertaista väsätä itsekin, kävin hakemassa jauheet ja kokeilin tänään ensimäistä proteiini-maca-smoothietani.
Ennen illan kauppareissua jääkaapissa oli suurin piirtein nämä, mutta tässä olikin sitten ihan riittävästi. Tavoistani poiketen oikein mittailin määriä, kun piti osata näin vasta-alkajana suhteuttaa tuo proteiinijauhe oikeaan määrään nestettä. Mehua laitoin 2 dl, laskin että tuo jugurttipurkki tuo yhden desin "nestettä" lisää eli laskin jauheen 3dl mukaan (ohjeen mukaan yksi annoskuupallinen olisi pitänyt laittaa, jätin hieman vajaaksi laittamakin kuupan).
| Juuri ennen surautusta |
| Kuvausta varten ripottelin smoothien pinnalle vielä kookoshiutaleita :-) |
Tässä siis resepti vielä kaikkinensa:
1 purkki ananas-mango-jugurttia
2 dl omena-rypäle-menua (tai jotakin vastaavaa)
n. 5cm kiekko ananasta
2 banaania
pala inkivääriä
1/2 tl maca-jauhetta
vajaa 1 mitallinen proteiinijauhetta
Ei muuta kun kokeilemaan :-)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti