Nyt on tullut taivaalta lasketeltua viimeisen kahden lenkin aikana semmosta röhnää että enemmän tai vähemmän on tullut pohdittua että mitä helvatoksen järkeä tässä harrastuksessa on! Josko saisivat uljaan Espoon ahkerat työmyyrät jossain tämän vuoden(kymmenen/sadan) aikana sen metron viimein kulkemaan niin johan nopeutuis täältä Helsingistäkin liikkuminen sinne juoksuareenalle. Sen verran alkaa ottaa pannuun nämä ainaiset luontoäidin oikut, kun kuitenkin mielisin ulos juoksemaan. No mutta onneksi on lasten harrastukset jotka pakottavat pistämään nokan ulos tuvasta vaikka kuinka soffa houkuttaisi enemmän.
Tänään siis meillä taas harrastettiin ja ei auttant muu kun kammeta itsensä ojennukseen ja kamat päälle. Ihana nettipiiskuri huuteli heti aamusta "reipashenkistä" niin sanottua rentoa lenkkiä, onneksi tosin vaan 9 km matkalle. Suunnittelin jo laittavani nastatossujen sijaan kerrankin kesäkiiturit jalkaan vaan katsoin sitten kuitenkin parhaaksi kiskoa nuo gtx-tossut jalkaan. Mikä olikin ihan hyvä tuuma, sen verran tuli esteristä koko matkan.
Koska tavoitteena oli pitää reipasta vauhtia yllä päädyin poikkeuksellisesti juoksemaan teiden varsilla keskuspuiston sijaan. Monta kertaa tuli taas tajuttua, miksen tätä normaalisti tee. Ne liikennevalot. Niitä on koko ajan. Ja yhdistelmä pyörä- ja jalankulkutietä on yhtä kuin koko ajan saa väistellä kun vaan toinen puolista (yleensä se pyörätie) on aurattu. Ja ne lammikot. Sekä sohjo. Eli ei ollut helppoa tänään. Mutta pääsimpäs. Ja jopa tavoitteeseen :-)
Samalla summailen tässä edellisen kuukauden treenejä. Pyörällä tuli mentyä kaikkiaan 149 km, mikä oli yli 20 km enemmän kun tammikuussa. Ihan noin niinkun referenssinä pyöräilypäiviä tuli kaikkinensa 9, ihan joka päivä kun ei tule työmatkaa pyörällä huristeltua.
Juoksua tuli kaiken kaikkiaan 149,5 km, mikä ylitti tammikuun melkein 50:llä kilsalla. Kop kop siis että olen saanut olla terveenä! Tavoitteessa siis pysyttiin eli sain sen 3 kertaa viikossa juostua, mikä mulla on ollut ohjelmassa. Vaikka kuukausi oli lyhyt, kaikkiaan 12 lenkkiä sain ryittyä. Näistä 3 juoksin matolla ja yhden areenalla eli pääosin ulkojuoksua tuli harrastettua.
Jos sävy tekstissä on ollut..nooh "hieman" katkeransuloinen, ei fiilis ollut moinen tänään aamulla kustannuspaikalle polkiessani. Normaalisti en malta pysähtyä napsimaan kuvia mutta se on kuulkaa sateesta ja rämmäleestä huolimatta kevät tulossa! Aamut, jopa kukonlaulunaikaiset, alkavan olemaan jo valoisia ja kun kerrankin satuimme aamuairingonnousun kanssa samaan aikaan Töölön lahdelle päätin pysäyttää menokkini ja napsia nämä muutamat kuvaset tarinaa piristämään. Oli todella mahtava aamu! Kuvien ajankohta oli seitsämän kieppeillä ja aurinko se pilkisteli jo taivaanrajassa.
Tälle viikolle onkin sitten vielä yhteislenkkejä tiedossa. Perjantaille sovittiin kollegan kanssa aamujuoksu ja jos sää on silloin suosiollinen, menemme näihin kuvissa näkyviin maisemiin juoksentelemaan. Sunnuntaina vastaavasti kokoontuu taas HCR:n yhteislenkkipoppoo Pirkkolassa ja se on kalenteroituna ylös. Eilisen lihaskuntotreenin lisäksi mukaan mahtunee siis vielä toinen moinen ja pyörällä on vielä huomenna tarkoitus singertää. Toivokaamme siis auringon paistetta ja plussakelejä :-)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti