Muiden kanssaurheilijoiden tavoin suuntasin viime viikonloppuna siskoni kanssa Go Expo-messuille Messukeskukseen. Sain pileitit kyseiseen tapahtumaan ilmoittauduttuani vapaaehtoiseksi haastateltavaksi HCR:n juoksijaesittely-sivustolle. Myönnettäköön, että lipputäky innosti kynäilemään stooria omasta juoksuhistoriastani. Tarina ilmestyy jossain vaiheessa kevään aikana, linkkaan jutun sitten myös tänne blogin puolelle :-)
Mutta itse messuihin. Mitään varsinaista kohdetta ei mulla kyseiseen tapahtumaan ollut, lähinnä lähdin katselemaan tarjontaa. Esikoiselle ollaan pyörää hankkimassa, eli se taisi oikeastaan olla ainoa varsinainen täky ko. tapahtumassa.
Pyöriä suunnattiinkin ensimmäisenä katsastamaan. Vuosi sitten arpoessani itselleni uutta menopeliä sain varsin vakuuttavia suosituksia kyseisten messujen pyöräosastoilta. Nyt, kun varsinaista agendaa ei ollut, kierreltiin siskon kanssa katsastamassa päällisin puolin nuorisopyörätarjontaa. Mitään supertarjousta ei silmään osunut, joten lähdimme jatkamaan haahuiluamme. Ainut mukaan tarttunut täky oli pyörääni uusi soittokello rikkimenneen tilalle. Ei tarvitse enää huudella väistymiskäskyjä pitkin metsiä :-D
Kävin maistelemassa proteiinijäätelöä sekä Evoken proteiinipatukoita. Tykästyin jälkimmäisiin ja osaavan myyjän innostamana tartuin patukkatarjoukseen. Hyviä olivat :-) Muutoin ei mitään kassia tai pussukkaa tarttunut kaupan päälle. Tunturin osastolta ostettiin uudet vastuskuminauhat, Bookyltä lapsille kirjat.
Kävästiin myös katsastamassa juoksija-aluetta, missä pysähdyttiin hetkeksi lepuuttamaan ja kuuntelemaan stagella käytyä keskustelua aiheesta "Raskauden jälkeinen harjoittelu". Juu en ole kohderyhmää enää en, mutta muistutus lantionpohjan lihasten harjoittamisesta on aina paikallaan. Moinen on tainnut
Kyseisellä alueella mainostettiin myös erilaisia juoksutapahtumia ja olihan siellä esillä tuo alle kahden kuukauden (jaiks!) päästä juostavan HCR:n tämän vuotinen juoksupaita. Tykkäsin väristä tosi paljon! Ja mitalikin oli hieno :-)
| Päätöntä menoa :-) |
Mitä jäin kaipaamaan? No juoksutossuvalikoima oli aivan olematon. Kaksi merkkiä ainoastaan edustettuina, muut merkit loistivat poissaolollaan. Muutoinkin olisin ehkä kaivannut laajempaa urheiluvaatetarjontaa. Nyt oikeastaan olemattomat tarjonnat näyttivät keskittyvän lähinnä tuubihuiveihin, pipoihin ja sukkiin. Itse tykkään erityisesti juoksukisojen yhteydessä piipahtaa katsastamassa kisaexpoalueita ja useamman kerran olen onnistunut sielä löytämään hyviä tarjouksia. Samanlaista aluetta jäin näiltä messuilta kaipaamaan. No josko HCR:n expossa sitten ;-)
Tämä viikko onkin työviikkona lyhyt, kun matkaamme loppuviikosta pohjoisen lakeuksille. Vähän erilaista treeniä siis tiedossa ensi viikolla. Josko vaikka tulisi murtsikoitakin ulkoilutettua ensimmäisen kerran sitten viime talven!
Viikon juoksuja täytyy hieman syynäillä, vasen pohje on sen verran jumissa viikonlopun kovavauhtisilta lenkeiltä, että taitaa olla paras hieman lepuuttaa jalkaa ja keskittyä lihaskunnon ylläpitämiseen. Kevyempää treeniä siis tälle viikolle suunnitteilla, mitä se nyt sitten ikinä meikäläisen ollessa kyseessä onkaan :-)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti