perjantai 7. huhtikuuta 2017

Voihan polvi...

Lomalta on palattu arjen turbulenssiin.. Loma siintelee enää muistoissa kaikkinensa, tänne pk-seudulle oli (kuten hiljaa mielessä toivoin) kevät loman aikana saapunut ja onneksi talvipyörän on sittemmin siis saanut jättä odottamaan seuraavaa pyrytystä.

Viime viikko meno laskettelun ja hiihdon parissa, lumilautaa ei gondolin pyörityksstä huolimatta tullut enää kaivettua esille, ehkä hyvä niin. Jälkikasvun vauhti rinteessä on kasvanut sellaisiin sfääreihin että en edes suksilla perässä pysynyt. Saati sitten että olisin mustaan rinteeseen laudalla edes lähtenyt taitojani kokeilemaan. Tuli siis pitkä penni maksettua laskemisen riemusta :-)


Ennen lomaa mainitsin ohimeneen vasemman polven oireilleen lenkkeilystä. Viikon loma teki polvelle hyvää ja juoksutauko posti kiouilun kokonaan. Hiihto ja laskettelu sujuivat ongelmitta ja sen voimin uskalsin lähteä viime viikon sunnuntaina HCR:n yhteislenkille.
Kuva HCR: sivuilta
Valitsin tarjolla olevista ryhmistä kovatasoisimman, vauhtia kun kyseiselle poppoollen oli annettu se 5:30/km. Ajattelin sen olevan riittävän kevyttä kesätossujen testilenkkiosiolle. Vaan kuinkas sitten kävikään.. Ensinnäkin päädyin taas juoksemaan treffipaikalle (2,38km), siitä 1,5h eli noin 15km lenkki päälle ja juoksu kotiin teki yhteensä vajaat 18km. Ja taas sain sillä polven kipeytymään.

Edellisistä vaivoista oppineena päätin marssia lääkärin pakeille ja sainkin varsin pätevät ohjeet noudatettavakseni. Erityisesti arvostin lääkärin arvanneen mulla olevan edelleen HCR tavoittena 😜 Sain siis 1 viikon juoksukiellon, ainakin, mieluusti 2 vkoa. Edelleen haaveissa on 22.4. juosta kaverin kanssa tuo City Survivor-hupisarja (10km) sekä 28.4. Central park run (10km). Jälkimmäinen on se -varsinainen-kauden-eka-kisa, eli pitää tarkkaan arpoa, uskaltaako millä vauhdilla matkaan lähteä..  Siitä kunnon HCR:n enää pari viikkoa.

Tän telakoitumisen seurauksena oon jo nyt heittänyt haaveen ennätyksestä toukokuun kisan osalta, josko sitten HHM:ssä kesäkuussa yrittäisi paremmalla kunnolla.. Vinkkejä poljen sisäosan kipeytymiseen sekä siitä toipumiseen otetaan ilolla vastaan 😉

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti