keskiviikko 20. elokuuta 2014

Lenssua ja lehtitilauksia

Hiljaisuus juoksurintamalla valitettavasti jatkuu, tällä kertaan syynä on (oireilevan jalan lisäksi) flunssa.. Kolmas päivä takana ja troppeja ammennettu sen verran, että voisi luvan moinen pöpö pikkuhiljaa hiipiä ovesta ulos. Jalkakaan ei toistaiseksi ole osoittanut paranemisen merkkejä, löysin kaapista Voltaren-geeliä, jota olen nyt ahkerasti kipualueelle laittanut. DN Halvmaraton lähestyi maanantaina maililla ja kertoi kisan olevan 25. päivän kuluttua. Tällä hetkellä on siis 23. päivää aikaa parantua ja saada juoksu kulkemaan. Toivotaan, että tähän mennessä tehty työ kantaa hedelmää pienestä takaiskusta huolimatta.

Puolikuntoisena (ja samalla laiskana) en ole oikein jaksanut panostaa lounastamiseen, joten tänään mentiin valmiskeitolla. Itselleni nämä Valion Viola-keitot ovat alun perin tulleet tutuiksi työkaverini lounaseväänä ja olenkin ominut moisia säännölliseksi hätävaraksi kaappiin. Tänään lounaan muodostivat seuraavat kaverukset:


Tomaatti-vuohenjuustokeitto on takuuhyvä, mikäli pitää tuosta makuyhdistelmästä noin ylipäätään. Keittoa en itse ole yleensä syönyt ilman näitä Pirkan krutonkeja, jotka olen tiukan krutonkimetsästyksen ja analyysin perusteella kelpuuttanut parhaiksi. Valitsen yleensä aina tämän valkosipuli-persilja -version. Hyvin saman näköisessä pussissa myydään myös samaisen tuotemerkin crostini-leipiä (kyllä, olen niitä erehdyksessä kerran napannut), joten kannattaa olla tarkkana jos nimen omaan krutonkeja havittelee. Hyviä nuo Crostinitkin toki ovat ja soveltuvat nekin keiton joukkoon.


Valmiin (=mikrossa lämmitetyn) keiton joukkon laitoin vielä muutaman rucola-salaatin lehden, enemmänkin koristeeksi, mutta toivat mukavasti makua myös samalla. Keitto on maistunut ainakin meillä myös lapsille, sen verran miedosta mausta on kyse. Tuollainen yksi krutonkipussi hujahtaa nopeasti, niitä kun on yhden jos toisenkin mielestä kiva näpsiä ihan sellaisenaankin :-)

Lounasseurana toimi eilen postipojan kiikuttama näytelehti Olivialta. Olen päättänyt olla tilaamatta yhtäkään naistenlehteä, vaikka niiden suurkuluttaja (varsinkin kesäisin) olenkin. Tuppasin ennen aina haksahtamaan "juuri nyt sinulle halvalla ja oheistuote pakettiin mukaan" -kampanjaan, minkä seurauksena makselin loppujen lopuksi niitä ei-enää-niin-edullisia-kestotilausmaksuja. Tarkemmin asiaan perehdyttyäni huomasin irtonumeroiden tulevan (no siis tulisivat jos ostaisi vain jotakin yhtä lehteä ja sen kerran kuussa) halvemmaksi, varsinkin kun hankkii lehtiä vain silloin kun kanteen on leimattu "nyt -50%" tai vastaava ilmoitus. Tunnustettakoon tässä samalla, että tsekkasin ostaneeni heinäkuussa erinäisten lehtien irtonumeroita noin 35 eurolla.. Jostakin olisi varmaan saanut puolen vuoden lehdet tuolla hinnalla (ja sen meikkisetin/meikkipussukan/veitsisarjan på köpet).


Loppuun vielä kuva paikasta, missä olen viime päivinä viettänyt suurimman osan ajasta. Koska tähän opintovapaaseen liittyy myös sitä opiskelua ja flunssassa ei juurikaan jaksa konetta näpyttää, olen istunut tuossa tuolissa kirjojen kera. Sohvapöydän siirsin ajamaan jalkarahin asiaa, taisi siihen hieman muutakin kerääntyä päivän mittaan. Tavarakasasta huolimatta tänään myönnän kyllä riutuneeni enimmäkseen sohvalla viltin alla tuon lukunurkkauksen sijaan.. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti