Tarkoitus oli tänään kirjoitella ajatuksia tästä juoksuohjelmasta ja sen tuomasta motivaatiosta juoksemiseen mutta kun just nyt tuntuu siltä, että juoksemisesta ei sitten taidakaan tulla toistaiseksi yhtään mitään..
Pari viikkoa takaperin jotakin tapahtui ollessani edellisen kerran SATSin ulkojuoksutreeneissä. Jotain, minkä seurauksena oikea polvi alkoi kipeytyä kummallisesti. Päätin vaan sitkeästi jatkaa juoksemista, kun vaiva ei tuntunut juoksemista haittaavan.
Tämän viikon alussa (sunnuntaisen 12km lenkin jälkeen) päädyin kuitenkin varaamaan ajan hierontaan ja onnistuinkin saamaan ajan heti tiistaille Helsingin urheiluhierontaan minne suuntasin positiivisin mielin. Heti hieronnan jälkeen jalat olivat kuin puupökkelöt, minkä hieroja tosin vakuutti olevan varsin normaalia. Itse vaiva ei tällä ainakaan kokonaan poistunut, mutta helpotti siinä määrin, että uskaltauduin eilen 5 km "hölkälle". Kaverin kanssa (kiitos vielä seurasta I!) juostiin kuitenkin todella reipasta vauhtia (5:02km/h keskivauhdilla) ja tänään onkin sitten ollut toinen ääni kellossa.
Kollegani neuvosta (kiitos puoskari J :-)) päädyin taas aloittamaan tutuksi käyneen tulehduskipulääkekuurin ja kokeilen nyt aluksi jättää viikon lenkit väliin. Lihaskuntoa ja venyttelyä siis ohjelmassa, jotta kunto ei pääse rapistumaan. Tasan kuukausi Tukholman koitokseen, että pitikin sattua just tässä vaiheessa.
Kaikki neuvot ja vinkit polven kuntoon saamiseksi otetaan ilolla vastaan! Googlailun (ja oman kokemuksen perusteella) kyseessä ei näyttäisi olevan tuo juoksijan polvi vaan kipu tuntuu enemmänkin polven takaosassa. Tässä tämä aamu miltei onkin mennyt, googlailun ja blogin ulkoasun säätämisen (ja tarkoitan todella Säätämistä, ei muuten ihan helppoa hommaa ollutkaan..) kanssa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti