tiistai 14. helmikuuta 2017

Leikkaa, liimaa, varasta

Sinänsä kulunut sanonta on paikallaan myös juoksussa. Monesti ainakin itse tulee bongattua erilaisia vinkkejä eri blogeista sekä lehdistä, kehitellä niistä oma kombo tai tehdä uusia hankintoja. Monessa blogissa on viimeaikoina kirjoiteltu erilaisista varustevalinnoista eri keleihin ja ajattelin jatkaa samaa linjaa omien suosikkieni muodossa.


Kuten edellisessä kirjoituksessa mainitsin, säät eivät ole olleet kaikkein suotuisimmasta päästä juoksemiseen, ainakaan niin ettei aina joutuisi miettimään millaista varustetta kaivella kaapista. Mieheni usein pyörittelee päätään kun ääneen pohdin mitä pukea päälleni. Sen verran monta vuotta tässä on jo tullut juoksenneltua että toinen luulee tämän tulevan jo takaraivosta. Vaan kun ei.

Pyöräilen edelleen joka päivä (tai no ainakin yli puolet viikosta) töihin ja samalla "haistelen" keliä jos töiden jälkeen olen juoksemaan menossa. Harvemmin samoilla varusteilla tulee lähdettyä, pyörän päällä ainakin itse tarvitsen enemmän kerroksia päälle, tuppaan palelemaan helposti, eli  takki/yläosasta lähtee kerros ennen juoksulenkkiä. Oon itse asiassa koemielessä lähtenyt viimeaikona lenkille niin että vähän jopa on lähtiessä vilu. Kummasti sitä nopeasti tulee hiki pintaan.

Tässä siis varustusta viime vkonlopun lenkiltä. Asteita oli nippa nappa 0, joten lähdin oman mittapuuni mukaan kevyellä asustuksella.


Kuvakollaasi-idean lisäksi yllä olevasta kuvasta paljastuu uudet juoksuhanskat, joista idean bongasin Heidin blogista. Sen verran näppäriltä vaikuttivat että piti moiset hankkia. Muista uutuuksista (tai sanotaanko suht uusia hankintoja) on myös tuo merinovillainen pipo. On muuten ollut oivallinen ostos! Talvitrikoista taidan uskaltaa luopua vasta helteellä 😜Pitkät alushousut voinee pian jättää pois, jos sää säilyy tämän päivän kaltaisena. Gore-lenkkareissa on nastat, tosin vaan 9 per kenkä, mutta hyvin niillä on pärjännyt.


Tällaiset kuulokkeet tuli myös hankittua muutama viikko takaperin. Ostin ensin Teknik magasinetistä langattomat kuulokkeet viime syksynä vaan eivät moiset kestäneet edes puolta vuotta.. Palauttaessani moisia affääriin sain kuulla että oli moisia tuotu useammat takaisin. Eli edessä oli uusien hankinta ja siipan suosituksesta päädyin lähtemään sanan mukaan merta edemmäs kalaan. Jostakin nettikaupasta nämä onnistuin löytämään ja tilasin samalla kaverille samat. Hyvin ovat toimineet!

Tässä varusteista ja varustuksesta tällä kertaa. Vielä ei ole tullut päästyä Liikuntamyllyyn eli sieltä raporttia jahka sinne saakka onnistun etsiytymään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti